dimarts, 10 d’agost del 2010

Amanida Cèsar

Una altra de les conseqüències culinàries del meu viatge als Estats Units ha estat que he tingut ocasió de veure diverses amanides Cèsar, ja que era el plat que jo em vaig demanar un parell de cops i el plat que es demanava força més sovint la meva companya de viatge.

El que són les coses, m’hi vaig arribar a fixar tan poc en totes les ocasions en com estava feta que només recordo que hi havia enciam, formatge ratllat, pa fregit i “grilled chicken”, o sigui, pollastre a la brasa. Pel que fa a la salsa, només recordo que en una ocasió era mostassa de dijon en gra. Estava molt bé, però m’és impossible recordar que hi hagués res més.

Així que, quan he vist que havia sobrat un pit de pollastre a l’ast, el primer que he pensat és en fer una amanida Cèsar i el pas següent ha estat buscar desesperadament en què consisteix la salsa Cèsar. Justament he vist que és en aquest punt que hi ha més varietat. En principi el pollastre és opcional i el formatge pot ser ratllat o a trossos, però en el cas de la salsa he vist tantes maneres de fer-la que m’he arribat a perdre una mica. He acabat fent-ne una que no ha sortit malament, però que no té mostassa. Vet aquí el que he fet:

Ingredients: Les quantitats són per a dues persones i aproximades.

Per a la salsa:

2 cullerades de maionesa; 1 all; 1 o 2 filets d’anxova; 1 cullerada de vinagre; el suc de mitja llimona; unes gotes de salsa perrins; unes gotes de tabasc.

Per a l’amanida:

Enciam romà, al gust de cadascú; un pit de pollastre a l’ast, sense la pell; 1-2 anxoves per persona; 2 cullerades de formatge ratllat en pols; pa fregit, al gust de cadascú (jo he tirat pel dret i he comprat els típics daus de pa fregit amb gust d’all ja fets).

Preparació:

Es comença preparant la salsa, que reservarem a la nevera. En un morter es piquen l’all i les anxoves fins que quedi tot fet una pasta. S’hi afegeix el vinagre, la salsa perrins i el tabasc, es barreja i tot seguit es posa la maionesa i es remena tot. S’afegeix el suc de la mitja llimona, que ajudarà a deixatar la salsa. Si cal es pot posar una mica més de suc o bé aigua. En aquesta ocasió he afegit a més el suc del pollastre a l’ast. Reservem la salsa a la nevera mentre continuem preparant l’amanida.

Per a l’amanida, tallem l’enciam amb els dits, després de rentat amb aigua ben freda i escorregut (ideal si hi posem uns glaçons a l’aigua, perquè l’enciam tendeix a pansir-se amb molta rapidesa) i el posem en un bol per a amanida. Hi barregem el pollastre i el pa fregit i la salsa. En aquest punt jo ho he tret a taula i he repartit l’amanida en els plats, tot fent una muntanyeta. Aleshores hi he abocat una cullerada de formatge ratllat en pols per damunt a cada plat i ho he decorat amb un parell d’anxoves i uns daus més de pa fregit.

I tot seguit… li he fet una foto! click!

DSCN5077

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada