divendres, 13 d’agost del 2010

Patates estofades

Un bon dia que em vaig llevar excessivament d’hora i avorrida com una mala cosa vaig obrir la nevera i vaig veure que tenia el necessari per fer unes patates estofades. Era la primera vegada que en feia, sembla mentida. El resultat trobo que va ser molt bo i fins i tot vaig fer una foto de la cassola. La foto feia patxoca, però no sé on la tinc ara mateix, ja la penjaré un dia d’aquests.
Ingredients:
- Cuixes de pollastre
- Pastanaga, pèsols, ceba, all, tomàquet
- Pebre negre, nou moscada, pebre vermell
- Patata mal tallada
- Sal, oli
- Vi o un licor que vingui de gust com vermut, rom o conyac
Es rosteixen les cuixes en una cassola i quan ja estan s’hi posa la pastanaga tallada a rodanxes primes, la ceba a mitges llunes fines i l’all trinxat, amb una mica de sal. Quan les verdures s’han estovat i la ceba ja comença a transparentar s’hi afegeix pebre negre i un polsim de nou moscada. Se li fa una remenada i s’hi aboca mig got de vi negre o vi blanc, o bé un licor que vingui de gust, com vermut, conyac o rom. Es deixa que redueixi una mica i se li aboca el tomàquet natural triturat i una cullerada de pebre vermell. Es deixa coure fins que el tomàquet es vegi cuit. Tot seguit s’hi posa l’aigua i quan arrenca el bull se li afegeix la patata tallada a trossos. Es deixa coure fins que les patates ja estan cuites. En algun moment es tasta el caldo i es rectifica de sal si convé. Si la consistència de la salsa queda massa líquida s’hi pot abocar una culleradeta de farina per espesseir-la.
A mi no m’agrada que la patata de l’estofat es desfaci, així que hi poso una patata nova de carn groga o blanca, que es diu marfona, i que és la que venen normalment en sacs i per fregir; es manté sencera encara que es cogui molt, però a l’hora de menjar-la és suau. Altres varietats de patata que no es desfan en coure-les són, per exemple la Maris Peer, la Maris Bard o la Charlotte.
Un bon document (PDF) sobre la patata i altres hortalisses i les seves característiques és aquest:
http://www.illesbalearsqualitat.cat/ibqfront/ObtenirDocument?idDocument=Hortalisses.pdf&dir=documents

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada